CRM-система для інтернет-магазину – що це таке?

Что такое CRM-система?Сучасний інтернет-магазин являє собою складний і багатофункціональний програмний комплекс, що включає підсистему інтерфейсу з користувачем, підсистему зберігання даних про замовлення, а також підсистему аналітики, без якої неможливий грамотний маркетинг. Перші дві підсистеми обов’язкові при створенні інтернет-магазину, остання ж, не будучи критично важливою, забезпечує конкурентну перевагу на ринку. Називають її CRM (Customer Relationship Management), що в перекладі означає: «система управління взаємовідносинами з клієнтами».

Що таке CRM-система?

Розвинена crm-система для інтернет-магазину включає три основних компоненти:

  1. Клієнтську базу, призначену для збору інформації і покупців. Відомості в цій базі групуються по безлічі показників, так чи інакше характеризує клієнта.
  2. Інструментарій для автоматизованої взаємодії зі споживачем по безлічі комунікативних каналів (e-mail, телефонні лінії, мережеві ресурси, онлайн-і оффлайн-заходи і т.д.).
  3. Пакет аналітичних алгоритмів, що надають в зручній формі дані про споживання тих чи інших товарів тими чи іншими категоріям покупців. Наявність таких алгоритмів позитивно позначається на прийнятті управлінських рішень.

Ринок інформаційних технологій пропонує безліч реалізацій даних принципів у вигляді окремих CRM-продуктів, що володіють різною функціональністю, цільовою спрямованістю і вартістю.

Власнику мережевого торгового майданчика (або найнятому IT-персоналу) приходиться вибирати з усього цього різноманіття ПЗ, в якому нескладно загубитися навіть фахівцеві. Далі ми розглянемо критерії вибору CRM-системи під конкретні завдання.

CRM-системы для интернет-магазинаЗагальні критерії вибору CRM-системи для інтернет-магазину

Отже, як вибрати crm-систему для інтернет-магазину? По суті критерії вибору одноманітні для будь-якого програмного продукту:

  • Вона повинна вирішувати завдання поставлені перед нею користувачем.
  • Бути надійною і максимально простою в експлуатації.
  • Не володіти завищеною ціною (включаючи ціну володіння).
  • Бути по можливості універсальною.

Конкретні приклади CRM для інтернет-магазинів

Рейтинги популярності програм становлять недаремно. Якими б суб’єктивними вони не були, все таки вони відображають реалії буднів онлайн-продавців.

На одне з перших за популярністю місць піднялися індійці зі своїм продуктом «ZohoCRM». Тут в комплексі йдуть маркетинг, збут і підтримка. Вся інформація зберігається централізовано в рамках хмарного сервісу.

На другому місці – AmoCRM, яка ідеально підходить для відділу продажів.

Нарешті, Бітрікс24 – потужна аналітика яка поєднується з безкоштовністю доступу для груп користувачів чисельністю менше 12 осіб.